The Pianist

Nagyon filóztam megnézzem-e. Nagyon nem hiányzott még egy elcsépelt film a második világháború idején élő zsidók sanyarú sorsáról, meg egy hősükről aki szépen átvészeli a dolgokat. De aztán még is elindítottam. Még jó hogy nem néztem az órára (2.5 óra, éjfélkor kezdtem). Néztem, néztem, és meg se állt az utolsó másodpercig. Habár pl. hősünk családjának színészeivel nem voltam teljesen megelégedve, de úgy mégis szinte etette magát az egész. Telt az idő, rengeteg kegyetlenséget láttam a nácik oldaláról (és sajnos más oldalakról is). Aztán elértem a film “csúcspontjához”. Elég erőteljes jelenet (és még valóságos is…), nagyon sajnálom hogy már láttam valahol egyszer. Körvonalakban megvolt mi is fog történni. Ennek ellenére feküdt. Sikerült eltalálniuk.

Végeredményben, semmilyen téren nem bántam meg hogy mégis megnéztem (talán azon kívül, hogy ma egy hulla vagyok).  Adrien Brody-val ugyan most sem sikerült nagyon megbarátkoznom, meg egy két színészt is kicsit kevéskének éreztem. Ezektől persze el lehet tekinteni, és el is kell! Jóval több egy átlagos WWII filmnél, ha valakinek holokauszt / zsidó kérdést bemutató filmet kéne adnom, habozás nélkül ezt adnám. A zongora a plusz. Meg a valós történet. Van emberség.

Pontozásról lemondanék, ellenben erősen ajánlom (többet nem is szeretnék írni, már nem nagyon lehet spoiler mentesen…). Utána meg egy kis olvasmánynak nem rossz Wladyslaw Szpilman élettörténete.

Ezt a Shakespeare idézetet még idetenném, illik:

“If you prick us, do we not bleed?
If you tickle us, do we not laugh? If you poison us,
do we not die? And if you wrong us, shall we not revenge?”

Itt a trailer:

És egy előadás Wladyslaw Szpilman által (Csak óvatosan, ha még semmi fogalmad nincs a történetről, akkor majd csak a film után. át fogod érezni!)

Leave a Reply

