True Blood

Ki ne hallotta volna már erről a sorozatról?

Vámpíros dráma, amcsi kisvárosi gondolatolvasó pultos csajsziról, aki beleszeret egy vámpírba, aztán jönnek a problémák.

Hangulata nagyon megvan.

Nemrégiben megvettem a könyvet. Igazából mindig is szemezgettem már vele, marhára bejött a borító, a véres nyelv, a betűtípus, úgy minden stimmelt. Könyvvel is nagyrészt minden stimmelt. Habár nem lesz örök kedvencem (most legalábbis még úgy érzem), de azért élveztem olvasni. Kicsit sokat szenvedett a csaj, meg sok volt a gondolataiból, ezért aztán kicsit kevés volt a cselekményből egy két fejezetben, de még tűrhető határokon belül történt ez. Ami mindenesetre nagyon érdekes volt, az a vámpír – emberek együttélés, a fang-bangerek, a ribancok, a vámpírgyűlölők, stb… Könyvre egy jó 7/10-et tudnék adni, erős, de hosszú távon meghatározó kategória küszöbét nem tudta átlépni. (Nem, nem fogok mindent pontozni, amiről írok, csak amit kedvem lesz).

És ekkor jött a képbe a sorozat. Eszméletlen erős intro videója van (eszméletlen erős zenével ) :

Sookie se csúnya, sőt kifejezetten illik ahhoz a személyhez akit elképzeltem. Csak úgy kicsit pörgősebb, illetve bolondosabb (?!), mint ahogy a könyv alapján gondoltam volna.

Nyilván vannak a sorozat, és a könyv között eltérések, de ez úgy általában minden könyvadaptációval megesik, kár emiatt keseregni.

Ami nagyon megfogott a sorozat első részében: azok a szintetikus vér üvegek, illetve azok designja. Ilyenből én is iszogatnék valami kis üdítőt (ha nem is vért).

Habár még nem vagyok a sorozat első évada végén, de az eddigi részre már így is megelőlegeznék egy 7/10-et. Más, mint a könyv, ugyanúgy nem meghatározó élményem, de laza szórakozásnak kifejezetten jó.

True Blood - HBO poster

Leave a Reply

